Marlies Mohr

100% entrepreneur
- 20 jaar ervaring als ondernemer in retail, fashion, lifestyle
- 7 jaar ervaring in de gezondheidszorg
- Uitgebreide bestuurservaring
Welke ondernemingen?
- Founder Promo Results – professional promotions
- Partner Total Creation – retail communication
- Founder & Partner Mohr Amsterdam – fashion agency
- Founder Mohr en Co – communication concept company
Mijn competenties hebben zich ontwikkeld tijdens mijn jarenlange ervaring als ondernemer.
In 1991 startte ik Promo Results, gericht op de professionele promotie van nieuwe producten in de retail industrie. Gedurende 11 jaar behoorden we tot de kleine groep van preferred suppliers bij grote spelers als Albert Heijn en Proctor & Gamble.
Wij ondersteunden verschillende bekende merken, niet alleen op promotioneel gebied maar ook op het gebied van service merchandising en de inzet van commerciële sales forces. Onze sales teams waren bijvoorbeeld verantwoordelijk voor de introductie van de Pringles chips in het Out of Home kanaal.
Tot op de dag van vandaag werk ik voor grote- én kleinere bedrijven. Recentelijk nog voor Audax met haar formules The Read Shop, AKO en Marskramer, voor mooie MKB bedrijven als Modewarenhuis Blijdesteijn in Tiel en voor grote online spelers als bijvoorbeeld een Kleertjes.com.
Na de verkoop van Promo Results in 2002 vervulde ik verschillende interim klussen, waaronder de functie van commercieel manager bij de voetbalclub Vitesse. Van 2004-2012 volgde ik de opleiding HBO-Verpleegkunde, was ik werkzaam in de gezondheidszorg als hoofd Chirurgie en later eindverantwoordelijk voor de opzet van de Mammacare samen met een oncologisch chirurg. Een waardevolle uitstap die mijn verdere carrière zeker heeft beïnvloed. Maar de retailwereld bleef aan mij trekken.
In 2012 ben ik partner geworden bij Total Creation, een full-service communicatie bureau, dat al sinds 1991 in de retailmarkt opereert.
Binnen Total Creation maakte ik jarenlang deel uit van de directie en was ik verantwoordelijk voor alle accounts, de interne operatie en de verschillende pitches waaraan wij meededen. In 2014 besloten we onze high end accounts in een andere entiteit onder te brengen onder mijn meisjesnaam MOHRamsterdam. Ook hier vormde ik de directie. MOHR amsterdam bedient vooral de meer high-end merken in fashion/food/lifestyle & interior. Op maatschappelijk gebied heb ik mij, en met mij onze organisaties, de afgelopen jaren ingezet voor Orange Babies. Hiervoor fietst ik sinds 2017 jaarlijks in Africa om de mede door ons als organisatie verzamelde fondsen te bezorgen bij de projecten in Zambia, Namibië en Zuid-Africa.
Sinds 1 juli 2019 werk ik zelfstandig als Mohr en Co. Vanuit Mohr en Co word ik ingezet door verschillende opdrachtgevers, waaronder Total Creation en MOHRamsterdam.